2009年4月23日星期四

ME~~鐵娘子MEE MEE


我是鐵娘子,沒有甚麼可以難倒我!
雖然沒有出眾的外貌但至少上帝讓我五官端正;
沒有大學文憑但至少上帝讓我是個公務員;
雖然沒有大富大貴,至少上帝讓我三餐溫飽,還可以負擔得起幾"檔"保險;
雖然現在男朋友的爹已經跟我最要好的密友在一起生了一個男孩子,但至少男朋友的爹娘還有一紙婚約!
雖然男朋友的爹已經一年沒有回家了但至少每個月都準時給家用.
試問,鐵娘子mee mee 還不感恩惜福嗎?
比上不足,比下有余啊!
知足常樂吧!
山不轉,人就應該要轉.
原地踏步也改變不了事實!
CHEER UP MEE MEE!!
假如我們期待我們的生命旅程永遠平順, 一無障礙且舒適.那麼我們是不太實際的!
黑暗臨到鐵娘子身上是真的很痛但是卻記得聖經中的許諾--那就是在黑暗中上主與我們同在!
由害怕轉為信賴, 意味着等待和相信上主的光明會衝破我的黑暗!
PLEASE PRAY FOR ME AND MY TWO BOY FRIENDS.
禱告:
至仁慈的天主, 請幫助我在黑暗中忍耐,使我記得你的光明能夠並將會穿透最黝深的黑暗!
我雖然跌倒, 必在起來;我雖然在黑暗中,但上主是我的光明. (米七8)

30 条评论:

  1. 會為妳和家人祈禱!!上帝會祝福的!!

    回复删除
  2. 美美,我真的由衷地敬佩你,能很坦然勇敢的說出自己不平常的遭遇。這是需要勇氣的。這也證明了你走出了陰影,是真正的鐵娘子!
    salute、tabit、立正、敬禮!
    我要向你的精神學習!

    回复删除
  3. 天主愛世上全部的人。他也是我們共同的上帝。

    回复删除
  4. 小賢,阿偉:
    謝謝你們來!
    真的家醜不可外揚,但是近期的他真的.....
    已經五年了!
    如果再不走出那個窗戶,相信我不但會將他們兩永遠下到地牢,连我自己都要過着只有恨的生活!
    那種痛是"椎心之痛",曾幾何許我的生活只有眼淚, 失眠, 痛苦, 哀號.....
    這幾年我一直閱讀個中心靈輔導的書籍, 聖經......
    禱告中流淚, 流淚中禱告!
    漸漸的也將他們拋到"外太空"去,心里也平靜多了!自己驅車帶着男朋友們到處透透,過這愜意的三人行......
    但是最近,他總是要在我的心湖激起漣漪....
    两下子要帶我的男朋友去西馬玩;
    一下子興師問罪來控訴我盜提他的存款......
    就是這樣才被他氣得發燒......
    我一再告訴自己,唯有原諒他們的背叛與出賣才能讓我自己好過!
    我相信主也是要我這麼做!
    唯有放下才能獲得!

    hi sceptics:
    天主真的很愛鐵娘子了.
    如果沒有祂, 美美我真的是在九泉之下了!
    沒有天主, 美美不會變成今天的鐵娘子!
    沒有天主,美美真的無法擊退黑暗!
    感謝讚美仁慈的主!

    回复删除
  5. 美美:
    我了你更多的"自述"遭遇,我真的有一種感動到要給你一個支持的擁抱!
    你經歷了無助、痛恨和疑惑,最後你選擇寬恕與釋懷,把"他們的背叛"外放到太空,你太棒了!
    還自稱鐵娘子!我覺得你既有宗教信仰的善良,也有世俗處世的妙方,讓你渡過重重難關,讚!!
    說真的,我是感動的。加油!

    回复删除
  6. 不好意思,是:看了你更多的"自述"遭遇,我真的有一種感動到要給你一個支持的擁抱的衝動!"
    太感動了,所以有錯字,呵呵。

    回复删除
  7. hi mee mee,

    do read isaiah 54. The mountain be shaken, the hill be removed, but the love and peace of God will never leave you the moment you cry to Him. He is faithful and just... everything will pass away but His word will never pass away... We are so blessed to be Christian, faith is the only element we need in life

    回复删除
  8. 謝謝阿偉.
    我感覺到你溫暖的擁抱嘍!謝謝!
    沒有甚麼好敬佩的!這是因為主要我留下來!
    你知道嗎?
    詩巫上個星期有一個婦人就因跟丈夫起糾紛結果墬入拉讓江成為冤魂.....
    這又何苦呢?
    只有孩子們是大人的犧牲品!
    為了孩子們,一定要吞下苦水不是嗎?
    如今,那夫人的去豈不是便宜了那些渴望他怎麼做的人嗎?
    沒有堅強又怎樣?
    每天都得要過日子呀!
    難過是一天;開心也是一天......
    你又會選這那種呢? :)

    回复删除
  9. hi, sceptics:才剛剛忙完!是的,我選擇了到小學執教!

    回复删除
  10. 亲爱的美美,看了你的自述,我了解了。人的尽头,是神的开始。凡是交托就好。对于你的勇敢与坚持,我肃然起敬。加油!

    回复删除
  11. DK: 歡迎你來!
    您所說的那句:人的盡頭是神的開始!是我再跌倒一直陪伴我座右銘!
    相信上帝,他自會照料我!

    回复删除
  12. God is Good... He listens to his children's prayers..

    回复删除
  13. 謝謝小賢來看美美! 我相信上帝一直眷顧我!

    回复删除
  14. mee mee的信念很強! 加油!



    花心:)

    回复删除
  15. 上帝所愛的鐵娘子,

    我們雖不相識,您卻藉著您的分享讓我有份參與您生命的故事!
    主耶穌說:壓傷的蘆葦,他不折斷;將殘的燈火,他不吹滅。等祂施行公理,叫公理得勝....(太12:20)

    禱告中紀念您們~~

    回复删除
  16. 我终于知道为何你取名为铁娘子了,你不亏是天下EQ最棒的好妈妈,好老师。一切都会过去的,好的坏的。很开心你用最positive的方法来过你的生活。
    我也要给你一个爱的拥抱。

    原谅他人是给自己最好的礼物。没有怨恨就没有烦恼。
    加油!

    回复删除
  17. Hi Mee Mee,

    Nice to meet you too. Read your blogs and were touched . May you continue to trust in God during all hard times tho it weren't easy. Bear in mind that God never FAILS us.

    I was taking my final paper in overseas when i first learnt about my Dad has another HOME, so called. I was only 20!

    The world has changed totally ever since that scary night.We were once happy family and quite comfortable financially ...WHY? WHY? As the eldest child, i was so frighten and didn't know what to do with my future & family...

    My mom was trying to be strong and nurturing the other 2 children with God's help and start to have little faith in Him after that.Of cos with many helps from dearly frens from church .It was tough for that first few years.

    I chosed to work in S'pore so that with my mum and my tiny salary , we managed to help my younger sister to finish her Diploma studies in KL , without my father's any single CENT help. I was 21!

    Sweet 20's ? I may not have one ..as a good child i never wanted to add any burden to mom , i never wanted to get her worried about me. Tho, i cried many times and there were times i left only few dollars in pocket and still never let her knows. Time was really treating me sadly.I returned to town after my sister finished studies.. I sacrificed and decided to remain in little town just because i want to make my mom feel more secure and comfortable.

    Now, Me and my 2 siblings plus my mom are very happy living..and I am now free to do anything i want or move to anywhere i want ..to find back my lost sweet 20s and "DARE to dream to have my own Happy family "..

    tho it might be too late for a lady , but with no regrets! tho chances are slim and not confident to win a guy among all young beautiful ladies...I just pray that one day one guy could treasure my inner beauty instead older outlook...haha..

    Are we sad now? you may ask ?! NO, thro all sufferings we learnt that God is so true and so good to us. He has never made us suffer more than what we can handle.. words are un-described. I can only say " I give thanks , and i am always count my blessings "

    My mom has been very cheerful and faithful now , she lives even more grateful than before .. she once was a lost child , now found by God and she really enjoy serving in church in her old days...

    Mother's day is round the corner. when i thought of old sad memories and how my mom has overcome it, and how much blessings has God done on me.. I could only say that " my mom is the greatest mom in world"

    To you , i say the same thing.. YOU are greatest!!! will your 2 sons remember all hard time you done to bring them up ? look at me , i am the example. Your sons will Praise and THANK YOU loudly!!!!

    CHEERS ...

    回复删除
  18. Candace...

    感人,我聽過你家的故事,但從沒向你問起!!

    家家有本難念的經..讓過去的過去吧!!

    如今,看到妳的喜樂和歡喜..由衷感恩..

    (美美,對不起在這借版位一下!)

    回复删除
  19. 希望大家快樂,平安就好...一切都會過去的...

    回复删除
  20. CANDACE:
    真的很感激你內心的分享!
    謝謝你讓我在此見證了主的偉大!
    的確,他一直將我扛起來!
    沒有上帝就沒有今天的鐵娘子!
    是小賢間接地讓我開始了"感恩惜福"!

    所以才有機會認識到你!

    其實, 我自己原生的家庭也好不到那裡去!
    我的祖母是個重男輕女的正宗慈禧太后.
    自媽咪嫁入劉家當大媳婦,再祖母的眼裡媽咪可是個"別色人"!
    祖母鄙視媽咪,時常在媽咪面前用福洲話來批評她!

    猶記得我阿姨說我媽咪在農曆新年產下我, 祖母竟然要做月的媽咪起床殺雞煮團圓飯!

    媽咪始終吞下這苦水!

    漸漸長大了, 才知道好賭成性的爸爸在外頭欠債累累!
    時常搞到放高利貸的人找到家里來!
    那些人還放話說要綁架我來抵押!
    媽咪就停止了我的鋼琴課程.

    爸爸不問自取我的儲蓄!我為了這個還哭了好久!

    他每一次要我參加歌唱比賽,目的就是獎金!
    當時真的很討懕唱歌!
    幸好,媽咪一直規勸我,鼓勵我.

    最後媽咪為了避免大耳窿再找上門只好日作夜作代
    夫還債了!

    曾經試過米缸里面沒有米......
    冰箱裡面沒有菜......
    喝開水果腹......
    媽咪見狀一天兼了好幾份差事來補濟家庭!

    幸好這個時候祖母深深體會媽咪為了我們三個孩子忍住淚水,止住悲伤, 含莘如苦地將我們拉拔長大故偶爾也會買點米油菜肉救濟我們!

    如今媽咪的身體已經透支了,她三天兩頭都在生病!
    她見到我的遭遇, 就對她的病情隱瞞不說!

    至於父親, 仍然在外欠債累累而且有一次被逼得猴急了竟然串通大耳窿來勒索我......

    真的心寒!!!!!!
    小賢:
    (美美,對不起在這借版位一下!)

    這裡任由你發言!
    謝謝你的鼓勵與關懷!
    你的朋友如是!
    由衷謝謝!

    要時常來哦!

    回复删除
  21. Will ke-po ke-po in your blog often....

    Take great care..

    We are not along to face it all... God is with us, all the time.

    回复删除
  22. Will ke-po ke-po in your blog often....

    Take great care..

    We are not along to face it all... God is with us, all the time.

    no matter who you are, just come as you like!


    thanks for coming!!!!

    回复删除
  23. Wah, I just realized mee mee's new story too... Life is really full of obstacles.. l really wish everybody can code with our own problems.. Trusting in Lord.. All the while, we are temporary living in this world, everything will be over one day... we should focus more on our eternity life.. Cheers..

    回复删除
  24. Your recent commend is not working..

    Let's see what I can do again..

    Hope u can succeed soon..

    回复删除
  25. 就請小賢當成是聽了一則故事吧!
    都說嘍我是一個有故事的人!

    回复删除